Przejdź do głównej zawartości

The Sims 4 #1 - tworzenie sima

Witam w pierwszym pełnoprawnym poście dotyczącym The Sims 4 i zgłębiającym tajniki tej znakomitej gry od EA. Zajmiemy się dziś menu tworzenia sima. Na pierwszy rzut oka widać, że pomieszczenie, w którym dokonujemy cudu stworzenia się zmieniło. Dawne studio zmieniło się w pokój, w którym podłoga zlewa się ze ścianami i faktycznie daje efekt miejsca stworzenia, gdyż kojarzona z tym miejscem barwa niebieska dominuje na ścianach i podłodze. Widać tam pewne wycieniowanie oraz dużą smugę jasnego światła w okolicach naszego Sima. W początkowej fazie tworzenia sima wybieramy jego wiek, imię i nazwisko, które w tej edycji The Sims wreszcie może być losowane wśród nazw polskojęzycznych, głos, aspiracje, cechy oraz styl chodzenia. Szczególnie ta ostatnia możliwość przykuła moją uwagę. Mamy do wyboru: domyślny styl chodu, dziarski chód, butny chód, chód dumny, chód kobiecy, chód twardziela, chód głupawy, chód ociężały i chód sprężysty. Osobiście zdecydowałem się na chód kobiecy i przeszedłem do edycji wyglądu naszego sima, który jest bardzo urozmaicony. Wszystkie partie ciała podlegają edycji, a zmieniamy je poprzez kliknięcie myszką na wybrane miejsce. Mam wrażenie, że w tej odsłonie kultowej gry ciężko jest znaleźć idealną twarz, gdyż z pośród domyślnych ciężko jest wybrać materiał na modela i nie mówię tu tylko o całym ułożeniu twarzy, ale o domyślnych opcji dla poszczególnych elementów twarzy. Również wybór fryzury nie jest łatwy. W grze The Sims 3 edycja twarzy zajmowała mi niewiele czasu, gdyż wg mnie tylko dwa schematy były ładne i dawały poczucie, że mój sim wygląda ładnie. Teraz to się zmieniło. Jednak wygląd zewnętrzny to nie wszystko, liczy się również tężyzna fizyczna. Postanowiłem, że skoro będzie to mój pierwszy sim w tej grze należy na nim odzwierciedlić moją posturę, więc nieco go przypakowałem i dodałem tatuaż, by przejść do ubioru. Do wyboru mamy tutaj dziewięć gotowych stylów, które opierają się na postaciach ze Star Wars oraz statystycznych odmiennych sposobach ubioru. Nie postawiłem jednak na gotowe style i stworzyłem sima, który ubiorem nie wyróżnia się z tłumu, a jednak ma swój styl i wygląda dobrze. To koniec naszej przygody w świecie stwórcy. Mam nadzieję, że moje odczucia i opisy dobrze odzwierciedlają faktyczny stan rzeczy. Dziękuję za uwagę, po raz kolejny zapraszając na mojego drugiego bloga (Sala Filozofów). Mam w ten weekend dużo nauki, więc nie wiem w jakiej ilości wpisów odniosę się do The Sims 4. Oczywiście jeśli mnie do tego zmotywujecie na Poradniku Sima i Sali Filozofów będę efektywniejszy. Z mojej strony to tyle, cześć.



Nad tekstem czuwał Tekster

(zapraszam na mój drugi blog http://salafilozofow.blogspot.com/)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SimPoints - skąd je brać i na co wydawać?

Po pewnym czasie gry w The Sims 3 większość z nas czuje, że potrzebuje zmiany, nowego impulsu, który urozmaici grę i pokaże nam nowe możliwości rozgrywki. W takiej sytuacji możemy podjąć jeden z trzech kroków: kupić dodatek, kupić pakiet lub zainwestować w SimPoints. Ta ostatnia opcja jest najciekawsza i otwiera przed nami kompletnie nowy wymiar konsumpcjonizmu. Co jednak najlepsze pozwala wnieść powiew świeżości do naszej rozgrywki... za darmo. Tak, te słowa zawsze działają pobudzająco i wręcz satysfakcjonują naszego wewnętrznego Polaka. Ale do rzeczy.  To  jest strona internetowa w pełni połączona z naszą grą The Sims 3 i wymaga zalogowania na konto The Sims, co jest raczej oczywiste. Założenie konta jest oczywiście bezpłatne i dziecinnie proste, więc nie powinniście mieć z nim problemu. Po zalogowaniu należy wybrać zakładkę "Moja Strona", a następnie "Moje konto" i zarejestrować tam swoję grę The Sims 3 - za co otrzymamy 1000 SimPoints. Drugie tyle możecie zyskać...

The Sims 3 Nie z Tego Świata

W moim piątym wpisie chciałbym zwrócić waszą uwagę na dodatek The Sims 3 Nie z Tego Świata. Jeśli nie posiadacie tego dodatku mam nadzieję, że ten wpis wtajemniczy Was w świat na prawdę nie z tego świata, natomiast jeśli jesteście (tak jak ja) posiadaczami pakietu nie z tego świata postaram zagłębić Was w tajemnice Moonlight Falls (miasta, które odblokuje ten dodatek). Największym plusem tego dodatku jest bezdyskusyjnie możliwość stworzenia istot nadnaturalnych: wampira, wilkołaka, wróżka, czarodzieja i ducha. Ten dodatek umożliwia także pracę w karierze wróżbity. Miejscem pracy wróżbity jest cygański tabor, w którym, aby otrzymać prawidłową wróżbę trzeba się nakosztować. W karierze wróżbity  poza dobrym nastrojem ważne są relacje z klientami, umiejętność alchemii i prywatne seanse.  W The Sims 3 Nie z Tego Świata mamy do wyboru kilka nowych cech m. in. fan nadnaturalnych, czy stosowny. Możemy także słuchać nowego gatunku muzycznego - mrocznej fali. Co tydzień simowie m...

Kariera dziennikarska

Witam. Czwarty wpis chciałbym poświęcić na moim zdaniem najciekawszą karierę w The Sims 3 - karierę dziennikarską. Do tej kariery potrzebne jest zdobywanie umiejętności pisania, a mniej więcej w połowie (5 szczebel) umiejętności charyzmy. Przydatnymi cechami do kariery będą: charyzmatyczny i komputerowiec (do umiejętności) oraz ambitny (do szybszych awansów). Simowie dziennikarze mogą prowadzić wywiady i pisać pozytywne lub negatywne opisy osób, które odpowiadały na pytania, mogą recenzować mecze, koncerty, filmy i jedzenie w restauracjach ( bezpłatnie ), mogą szperać w śmieciach innych rodzin, po czym (mając niezbite dowody) pisać negatywne opisy oraz mogą pisać artykuły, które (niestety) w odróżnieniu od wyżej wymienionych możliwości nie polepszją  potrzebnej do awansu zakładki (buźki) historie i recenzje.  Dziennikarze (ze względu na szperanie w śmieciach i negatywne opisy) nie mają zwykle wielu przyjaciół, ale jest to zawód dobry dla samotników, pracocholików i simów ...