Przejdź do głównej zawartości

The Sims 3 Nie z Tego Świata

W moim piątym wpisie chciałbym zwrócić waszą uwagę na dodatek The Sims 3 Nie z Tego Świata. Jeśli nie posiadacie tego dodatku mam nadzieję, że ten wpis wtajemniczy Was w świat na prawdę nie z tego świata, natomiast jeśli jesteście (tak jak ja) posiadaczami pakietu nie z tego świata postaram zagłębić Was w tajemnice Moonlight Falls (miasta, które odblokuje ten dodatek). Największym plusem tego dodatku jest bezdyskusyjnie możliwość stworzenia istot nadnaturalnych: wampira, wilkołaka, wróżka, czarodzieja i ducha. Ten dodatek umożliwia także pracę w karierze wróżbity. Miejscem pracy wróżbity jest cygański tabor, w którym, aby otrzymać prawidłową wróżbę trzeba się nakosztować. W karierze wróżbity  poza dobrym nastrojem ważne są relacje z klientami, umiejętność alchemii i prywatne seanse.

Cygański Tabor The Sims 3



 W The Sims 3 Nie z Tego Świata mamy do wyboru kilka nowych cech m. in. fan nadnaturalnych, czy stosowny. Możemy także słuchać nowego gatunku muzycznego - mrocznej fali. Co tydzień simowie mogą oglądać pełnie księżyca. Wtedy simowie wilkołaki przybierają swoją owłosioną postać wyjąc do księżyca. W Moonlight Falls pojawiają się także nowe parcele publiczne - Aboretum wróżek i Eliksiry i Różności Aleistera. Co ciekawe w mieście, które zostaje dodane w dodatku nie z tego świata łączą się parcele publiczne, w których możemy uczyć się i pracować, np. łączy się szkoła ze stadionem, czy kryjówka przestępcza z teatrem. Wracając do istot nadnaturalnych wróżkowie i wilkołaki mogą rozwijać się pod kątem swojej nadnaturalności. W miarę upływu czasu wróżkowie będą mieli możliwość emanować aurą ciała i umysłu oraz aurą kreatywności (pomagającą w rozwoju umiejętności), zastawiać wróżkowe pułapki w skrzynce na listy lub lamie (chodzi o środek transportu teleportujący sima), płatać nowe wróżkowe figle (m.in.zaklęcie ropuchy i złota) oraz sprawiać, aby w sekundę rośliny ze skrawka ziemii i nasiona wyrosły na piękne zielone "dzieła sztuki".


Wróżki The Sims 3
Wilkołaki natomiast w miarę rozwoju umiejętności mogą panować nad przemianą podczas pełni księżyca lub polować konkretnie na owady, kamienie szlachetne, czy metale (wcześniej mogą polować na "co popadnie, co w rączki wpadnie"). Wilkołaki pomimo skłonności do niszczenia mebli i niezbyt przyjemnym dla ucha wyciu do księżyca są przyjacielskie i niegroźne chyba, że naprawde się zdenerwują.
Wilkołak The Sims 3

Duchy - nie mają żadnych zdolności nadnaturalnych, a jedyne, co przyciąga uwagę gracza do stworzenia ducha (oprócz niezwykłej faktury ciała) to możliwość wybrania dla ducha barwy. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że barwa zależy od sposobu śmierci sima, który gracz może wybrać sam. Możemy wybrać barwę biało - czarną - śmierć naturalna lub możemy pokombinować. Do wyboru mamy m.in. śmierć przez poparzenia, uderzenie ciężkim przedmiotem, upadek, utonięcie, czy śmierć przez transmutację w złoto (o której jeszcze wspomnę). Poniżej zobaczycie ducha, który umarł przez zrzędzenie.
Duch The Sims 3

Czarownik to zwykły sim, który może machać różdżką. Szybciej rozwija umiejętność alchemii. Po doszczętnym zagłębieniu alchemii i kilku przeczytanych alchemicznych przepisach możemy m.in. przygotować miksturę "dotyk midasa", która zamienia meble i simów w złoto! Możemy także użyć mikstury przyspieszającej rozwój umiejętności, mikstury zamieniającej innych simów w zombie lub tragicznego klauna.

Tragiczny klaun The Sims 3



Zamiana w złoto The Sims 3
Ostatnią istotą nadnaturalną, którą opisuję w dzisiejszym wpisie jest wampir. Wapiry są niezwykle szybkie, a to dlatego, że w słońcu sypią się z nich iskry (więc prowadzą nocny tryb życia). Ich życie jest dłuższe od życia innych istot. Największym minusem wampirów jest fakt, iż muszą pić krew innych simów (lub tańszy jej lodówkowy zamiennik) aby nie zwariować.


Wampir The Sims 3
Jeszcze wzmianka o transmutacji w złoto. Za punkty szczęścia życiowego można kupić kamień filozoficzny, dzięki któremu możemy przyłączyć do rodziny ducha. Możemy także zamieniać zwykłe śmieci (zgniłe gazety, śmieci wygrzebane w koszach innych simów itp.) w złoto! Niestety jest to bardzo ryzykowne, gdyż nasz sim może zamienić się w złoto. Chociaż znając sposób na odesłanie Śmierci...
Mroczny Kosiarz The Sims 3


Podsumowując The Sims 3 Nie z Tego Świata to dodatek, który warto zakupić. Ma wiele plusów (nie myślcie że zdradziłem Wam wszystko, choć zdradziłem dużą część) i wydaje mi się, że warto w niego zainwestować... tę decyzję pozostawiam jednak Wam, a sam dziękuje za uwagę i żegnam zachęcając tym samym do czytania innych moich wpisów. Czekam na komentarze z pytaniami ( i te z pochwałami nt. mojego wpisu). Jeszcze raz zachęcam.
http://www.blogroku.pl/2015/zgloszenie/13,1498,poradnik-sima-the-sims-3-nie-z-tego-swiata
Nad tekstem czuwał Tekster

(zapraszam na mój drugi blog http://salafilozofow.blogspot.com/)

Komentarze

  1. Jak dla mnie najlepszy jest wilkołak.

    OdpowiedzUsuń
  2. A czemu nie wspomniałeś o dżinie? Chciałabym sie dowiedzieć jakie on ma interakcje :O :-\

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

SimPoints - skąd je brać i na co wydawać?

Po pewnym czasie gry w The Sims 3 większość z nas czuje, że potrzebuje zmiany, nowego impulsu, który urozmaici grę i pokaże nam nowe możliwości rozgrywki. W takiej sytuacji możemy podjąć jeden z trzech kroków: kupić dodatek, kupić pakiet lub zainwestować w SimPoints. Ta ostatnia opcja jest najciekawsza i otwiera przed nami kompletnie nowy wymiar konsumpcjonizmu. Co jednak najlepsze pozwala wnieść powiew świeżości do naszej rozgrywki... za darmo. Tak, te słowa zawsze działają pobudzająco i wręcz satysfakcjonują naszego wewnętrznego Polaka. Ale do rzeczy.  To  jest strona internetowa w pełni połączona z naszą grą The Sims 3 i wymaga zalogowania na konto The Sims, co jest raczej oczywiste. Założenie konta jest oczywiście bezpłatne i dziecinnie proste, więc nie powinniście mieć z nim problemu. Po zalogowaniu należy wybrać zakładkę "Moja Strona", a następnie "Moje konto" i zarejestrować tam swoję grę The Sims 3 - za co otrzymamy 1000 SimPoints. Drugie tyle możecie zyskać...

Kariera dziennikarska

Witam. Czwarty wpis chciałbym poświęcić na moim zdaniem najciekawszą karierę w The Sims 3 - karierę dziennikarską. Do tej kariery potrzebne jest zdobywanie umiejętności pisania, a mniej więcej w połowie (5 szczebel) umiejętności charyzmy. Przydatnymi cechami do kariery będą: charyzmatyczny i komputerowiec (do umiejętności) oraz ambitny (do szybszych awansów). Simowie dziennikarze mogą prowadzić wywiady i pisać pozytywne lub negatywne opisy osób, które odpowiadały na pytania, mogą recenzować mecze, koncerty, filmy i jedzenie w restauracjach ( bezpłatnie ), mogą szperać w śmieciach innych rodzin, po czym (mając niezbite dowody) pisać negatywne opisy oraz mogą pisać artykuły, które (niestety) w odróżnieniu od wyżej wymienionych możliwości nie polepszją  potrzebnej do awansu zakładki (buźki) historie i recenzje.  Dziennikarze (ze względu na szperanie w śmieciach i negatywne opisy) nie mają zwykle wielu przyjaciół, ale jest to zawód dobry dla samotników, pracocholików i simów ...